Valda filter

Pris

krkr

Färg

Material

Typ av stol

Typ av bord

Typ av hammockdyna

Typ av möbelskydd

Typ av parasoll

Typ av parasollfot 2

Köpvillkor

Köp

Alla priser på hemsidan är inklusive moms (25%). När ni lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till er via e-post. Om ni har frågor eller om ni vill ändra något kontaktar ni oss via e-post eller telefon.

Ljungby Utemöbler AB ingår ej avtal med personer under 18 år. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck- och skrivfel på hemsida och annonser. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Ljungby Utemöbler AB rätten att ändra detta i efterhand. Vi tar alltid en kontakt med er för att meddela förändringen.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att annullera order som vi av den ena eller andra orsaken inte kan fullfölja på ett bra och rätt sätt.

Vi tar oss friheten att avgöra om vi inte kan fullfölja en order.

Måste vi göra en förändring i pris eller leveranstid har ni alltid rätt att avbeställa varan. Detta gäller vårt standardsortiment.

Vi reserverar oss mot felskrivning i produktinformation och eventuellt fel i prissättning.

Ångerrätt

För privatpersoner tillämpar Ljungby Utemöbler AB Distans och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Om produkten ej är i originalskick debiteras kunden för värdeminskningen, detta gäller även för emballaget. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt vid åberopande av ångerrätt, efter granskning av reklamationen tar Ljungby Utemöbler AB ett preliminärt beslut gällande värdeminskning.

Distansavtalslagen innehåller dock ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Ljungby Utemöbler AB uppmärksammar härmed Kunden att enligt Distans- och Hemförsäljningslagens 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: ”en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”.

Ångerrätt 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är ni osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi er kontakta vår kundservice på 072-321 59 95 eller via vår mail kundservice @ ljungbyutemobler.se.

När kunden godkänner våra köpvillkor vid beställning, samtycker kunden till att Ljungby Utemöbler AB påbörjar fullgörandet av beställningen. Detta innebär att kunden inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkten/produkterna som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.

Ljungby Utemöbler AB betalar tillbaka hela beloppet du betalt vid ordererkännandet exklusive fraktavgift. Vid en retur står du som konsument för frakt från vårt lager samt returfrakt.

För att påbörja din Retur eller Reklamation vänligen kontakta oss via telefon eller mejl.

Frakt och Leverans

Fraktkostnad
Hos Ljungby Utemöbler AB har du alltid fri frakt på order över 6000:-. Vi levererar med  DHL Home Delivery eller till din närmsta DHL Service Point inom Sverige. På order under 6000:- tillkommer frakt.

Leveranssätt
Er beställning kan komma att delas upp på mer än en leverans eftersom produkterna kan levereras från olika lager. Transportören har alltid legitimationskrav vid leveransen.

Hemleverans
Leverans sker hem till er vardagar mellan kl.08-17.00. Leveransen sker till trottoar eller tomtgräns i mån av framkomlighet, inbärning ingår inte. Kontakta oss för möjlighet till leverans kvällstid. Leverans kvällstid och inbärning kan vara möjligt mot en merkostnad.

Hemleverans i vårat närområde
Sker med vår egen bil. Vi ringer alltid innan leverans.
Önskas hjälp med inbärning, avemballering, montering, ring oss för närmare besked om möjlighet och eventuell kostnad för detta.

Leverans av mindre försändelser
Mindre försändelser skickas till DHL Service Point.  Avisering sker via sms eller mejl.

Leveranstid
Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Om leveransförseningar skulle uppstå informeras ni om detta. Normalt levererar vi 5-10 arbetsdagar efter order. Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vid leveransförsening underrättar vi alltid dig som kund.

Mottagandet av din leverans
Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern. Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust på fraktsedeln/handskannern.

Kvittera frakthandlingen. Namnteckning bör vara läslig och vid behov kompletterad med ett skriftligt namnförtydligande.

OBS! Ta emot sändningen även om emballaget är skadat.

Ej mottagen leverans
Vid ej mottagen leverans har Ljungby Utemöbler rätt att debitera kund en avgift för returkostnad.
Hemleveranser: 2000:-
Leveranser till Service Point: 400:-

Vid eventuell bomkörning, som innebär att varorna har inte kunnat levereras trots överenskommelse, debiteras kunden 160:- expeditionsavgift + faktisk kostnad från Speditör.

Betalning

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna.

Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren.

Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här. Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Köpvillkor

Köp
Alla priser på hemsidan är inklusive moms (25%). När ni lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till er via e-post. Om ni har frågor eller om ni vill ändra något kontaktar ni oss via e-post eller telefon. Ljungby Utemöbler ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år). Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck- och skrivfel på hemsida och annonser. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Ljungby Utemöbler rätten att ändra detta i efterhand.

Retur

Öppet köp
En vara kan returneras i upp till 14 dagar. Detta gäller efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage samt med kvitto. Om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick, alltså oanvänd, och i originalemballage. Kunden står för fraktkostnader till och från vårt lager.

Vi har inga fria returer utan du står själv för returkostnaden (den faktiska fraktkostnaden) tillbaka till oss som kan bli annorlunda än den fraktkostnaden som du betalat när du gjorde ditt köp i vår webbshop.


Öppet köp gäller ej beställningsvaror som har börjat produceras enligt er beställning. Dessa kan inte avbokas. Återbetalning sker inom 30 dagar efter att vi mottagit och besiktigat din retur. Ljungby Utemöbler kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta, skadade eller brukade produkter. Vid ångrat köp måste ni kontakta Kundsupport på telefon: 072-321 59 95 eller via mail kundservice @ ljungbyutemobler.se inom 14 dagar.

Vid åberopande av Ångerrätt & Öppet köp gäller följande:
Om ni vill returnera varor var god kontakta oss på telefon 072-321 59 95 eller mail: kundservice @ ljungbyutemobler.se
Återbetalning sker inom 30 dagar efter vi mottagit och besiktigat din retur.

Ni har som kund rättighet att undersöka varan som ni har tagit emot innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej mer omfattande än nödvändigt då varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick. Vi ber er att returnera varan i originalförpackning. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan Ljungby Utemöbler och kunden.

Inga paket löses ut mot postförskott
Ljungby Utemöbler kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta, skadade eller brukade produkter.
Spara alltid följesedeln tills returen är godkänd av Ljungby Utemöbler och ärendet är avslutat.
Vid retur från kund till Ljungby Utemöbler ansvarar kunden för produktens skick och därmed eventuella skador som kan uppstå under transporten.

Produktinformation
Ljungby Utemöbler reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och annonser, samt att bilder inte exakt återger produkternas verkliga utseende. Alla produkter är avsedda för användning i Sverige, Norge och Danmark.

Kunduppgifter
De uppgifter ni lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till er och om vi behöver kontakta er. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har ni rätt att få den information som vi har registrerat om er och om ni anser den vara felaktig eller irrelevant kan ni begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall kundsupport.

Garanti och Reklamation

Garanti
Vi säljer alla produkter med tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vissa produkter är utmärkte med en separat garanti, observera att garantin endast gäller om det stod på produkten vid köptillfället.

Reklamation
Det är viktigt att ni avemballerar och inspekterar dina varor noggrant direkt efter mottagen leverans. Upptäcker ni ett fel på din vara gör ni en reklamationsanmälan via mejl till reklamation@ljungbyutemobler.se . Anmälan ska ske så fort felet upptäcks. I anmälan ska en utförlig beskrivning av felet samt bilder bifogas. Spara emballage om en retur/utbyte skulle bli aktuellt.

Transportskada
Ni som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när leveransen utförs. Kunden ansvarar för att syna emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats. Detta för att kunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt. Anmälan om transportskada ska ske inom 3 dagar till Ljungby Utemöbler, då vi måste anmäla skadan till vårt fraktbolag. I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering. Spara emballaget vid ett reklamationsärende.
Anmälan görs via vår hemsida på kundsupportsidan.

Lagar och tvister
Ljungby Utemöbler lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig Ljungby Utemöbler att frivilligt följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

Godkännande
Den e-postadress och mobilnummer ni uppger vid beställning kommer att användas av Ljungby Utemöbler för att kontakta er vid avisering.