Hur vi vill göra affärer

Hur vi vill göra affärer handslag

Hur vi vill göra affärer.

Hur vi vill göra affärer. Det ska jag försöka att ge ett svar på här. Jag möts då och då av människor som säger:

” Jag betalar gärna lite mer för att kunna handla i Ljungby.” Gott så, men jag möts också ofta av människor som säger: ”Det måste gå och pruta mer på den här möbeln eller dynan”  Det är inte många människor som försöker pruta på Ica, KappAhl, Ikea eller Systembolaget. Kanske är det storleken på företag eller butik som inbjuder eller motbjuder till prutningsförsök?

I dagens öppna, nationella, internationella och lättillgängliga handel så tycker jag att priset det minsta problemet. Oavsett om du vill köpa en möbel, klocka, flygbiljett eller en bil så är det lätt, snabbt och enkelt att kolla upp ett pris. Den handlare som vill sälja något idag måste alltid hålla rätt pris. Vi sätter våra priser utan prutmån och säger att vi är billigast i Sverige. Med det menar vi att du kanske kan hitta samma vara någon annanstans till samma pris, men aldrig billigare. Vår Prisgaranti

Vi på Ljungby Utemöbler AB vill sälja som vi själva vill köpa, svårare är det inte. Vi handlar gärna i Ljungby men vill inte betala mer om vi inte får mer. Varför ska jag betala mer för att gå till en butik i Ljungby och släpa hem en stor och otymplig handelsvara när jag kan beställa den på nätet och få den hemkörd till dörren efter några dagar?

I begreppet hur vi vill göra affärer finns det naturligtvis lite mer saker att väga in såsom service, garanti, personlig relation, hjälp att välja rätt produkt med mera. Framför allt så vill man kanske många gånger klämma och känna på varan man ska köpa.

När det gäller möbler så är det en stor fördel att prova innan man köper. ”Man kan ju alltid returnera en vara, det har man laglig rätt till” Så sant, så sant. Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler gäller för alla som bedriver försäljning via nätet. Läs mer om  Lagen om distansavtal

Tänk på att de allra allra flesta företag tar ut en returavgift och att du får prisavdrag om varan inte är oskadad och i original förpackning. Sist men inte minst så är det bökigt och krångligt och returnera stora paket. Lastbilen ska passas, emballaget är ofta lite krångligt mm. Alltså, bättre att jobba sig lite innan man gör affär. Ring eller mejla en gång extra för att få vettiga råd, det är vårt råd.

Vi kommer så snart vi hinner att lansera våra och vår testpanels värderingar om hur man sitter i en möbel eller hur något fungerar. Hittar du inte våra värderingar om din möbel så ring eller mejla oss gärna och fråga om komfort, sitthöjd med mera. Du får alltid ett ärligt svar av oss. Vi är olika långa, korta, tjocka, smala eller helt enkelt bara vana vid att sitta på ett speciellt sätt.

 

Lämna ett svar